×
خانه » نگارخانه » نمایش عروسک‌های غول پیکر در محوطه باستانی سیلک کاشان – گزارش تصویری
22 مرداد 1398

نمایش عروسک‌های غول پیکر در محوطه باستانی سیلک کاشان – گزارش تصویری

نمایش عروسک‌های غول پیکر

انجمن عکاسان نگاه نو نمایش عروسک‌های غول پیکر – گزارش تصویری: اجرای نمایش عروسک‌های غول پیکر، پس از افتتاح نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی سنتی تهران/ کاشان در محوطه باستانی سیلک کاشان

در شبی رؤیایی محوطه باستانی سیلک این گاهواره تمدن بشری و این نخستین سکونت‌گاه بشر نخستین، میزبان فستیوالی از حرکت و شور و نور و رنگ و موسیقی از ده‌ها عروسک غول پیکر با هنرمندی حدود ۷۰ گرداننده و با حضور جمعی قابل توجه و باشکوه از کاشانی‌های دوست‌دار فرهنگ، و هنردوست بود تا در کنار هم شعار «تنها یک زمین داریم» را با شور و شادی و نشاط هجی کنند.

امروزه با توجه به مشکلات رفاهی و معیشتی و شرایط سخت زندگی شهری ناشی از مدرنیته، اکثریت مردم خموده و افسرده هستند؛ اما فقدان امکانات تفریحی و شادی بخش نیز در این مورد بی‌تأثیر نبوده است.

یکی از راه‌های برون رفت از این معضل، ایجاد فضاهای فرح بخش عمومی منطبق با نیازهای مردم است تا شهر تبدیل به مکانی امن برای گسترش ارتباطات سالم اجتماعی و بالا بردن امنیت روانی جامعه شود.

ایجاد سرزندگی در شهروندان با بهره گیری از فضاهایی این چنین و برگزاری جشن ها و آیین ها رویکردی است که باید مدنظر مدیران شهری قرارگیرد.

نمایش عروسک های غول پیکر و مراسم های مشابه آن می تواند باعث تزریق شادی و نشاط در کالبد شهر شود و تلاش مسؤلان در برگزاری این نوع برنامه ها به حق ستودنی است.

در کل هر جا ردپایی از موسیقی و شعر و رنگ است حال همه خوب است چرا که رسالت هنرغیر از این نیست.

 

بخشی از تصاویر نمایش عروسک‌های غول پیکر را این‌جا ببینید:

برای بزرگ‌نمایی تصاویر روی آن‌ها کلیک کنید

عکس: زهره کبودوندی | لینک به صفحه اینستاگرام عکاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =