×
خانه » آموزش » قبل از داشتن یه ابزار خفن، به داشتن مهارت خفنِ عکاسی فکر کن
28 دی 1399

قبل از داشتن یه ابزار خفن، به داشتن مهارت خفنِ عکاسی فکر کن

مهارت عکاسی

نگاه نو: مهارت عکاسی – این ویدیو از اولین سری ویدیوهای آموزشی انجمن عکاسان نگاه نو هست، که قراره تو یه زمان کوتاه بشنویم که داشتن ابزار عکاسی مهم‌تره یا مهارت و دانش! مطمئنا برخی دوربین‌های خاص، عکاسی از برخی سوژه‌های خاص و دستیابی به یک ظاهر مشخص را ساده‌تر خواهند کرد ولی به صورت کلی دوربین فقط یک ابزار است نه چیزی بیشتر.

مشاهده این ویدیو خالی از لطف نیست، این ویدیو را برای دوستان‌تون به اشتراک بگذارید.

خیلی از ما مبحث تجهیزات یا مهارت، مثل بحث مرغ و تخم مرغ است. برای خیلی‌ها سوال است که آیا لازم است یک دوربین جدید بخرم تا به عکاس بهتری تبدیل شوم؟ یا آیا مهارت‌های من به جایی رسیده است که لازم باشد یک دوربین جدید تهیه کنم؟

اینکه کنترل یک هواپیما را به شما بدهند، خودبخود به خلبان تبدیل خواهید شد؟ یا قبل از آن باید پرواز با هواپیما را به خوبی یاد بگیرید؟ ما به مبحث تجهیزات یا مهارت و اینکه کدام یک مهم‌تر است خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ارگونومی دوربین ممکن است باعث شود یک عکس خوب را در لحظه‌ی مناسب ثبت کنید و یا آن را به صورت کامل از دست بدهید. عملکرد ایزو بالا هم به شما اجازه می‌دهد از رویدادهای مختلف در فضاهای داخلی و یا فضاهای تاریک عکاسی کنید.

اما در دنیای افراد علاقه‌مند به عکاسی، افراد کمتری به چنین قابلیت‌ها و تجهیزاتی نیاز دارند. تنها چیزی که این دسته از افراد از تجهیزات خودشان انتظار دارند ممکن است با انتظارات افراد حرفه‌ای خیلی متفاوت باشد. خیلی از افراد بیشتر به تکنولوژی لنز و دوربین علاقه‌مند هستند و افراد خیلی زیادی هم هستند که بیشتر به هنر عکاسی علاقه‌مند خواهند شد.

البته خیلی‌ها هم به صورت برابر به هر دو مورد علاقه‌مند خواهند شد. البته شما کاملا مختار هستید و می‌توانید هر مسیری که پیش‌رویتان قرار دارد را انتخاب کنید. هیچکس به خاطر اینکه شما بیشتر از جنبه هنری به جنبه تکنولوژیک عکاسی علاقه‌مند هستید شما را سرزنش نمی‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + سیزده =