×
خانه » آموزش » با معتبرترین مسابقات بین‌المللی عکاسی آشنا شوید
14 مرداد 1398

با معتبرترین مسابقات بین‌المللی عکاسی آشنا شوید

مسابقات بین‌المللی عکاسی

عکاسان نگاه نو: در این مقاله بهترین و معتبرترین مسابقات بین‌المللی عکاسی را در سطح جهان به شما معرفی خواهیم کرد.

هنر عکاسی طی سالیان اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و حالا عکاسی دیگر به عنوان هنری که در دست قشر خصی از جامعه باشد شناخته نمی‌شود. حالا هر کسی می‌تواند یک دوربین عکاسی حرفه‌ای خریده و با گذراندن دوره‌های عکاسی، این حرفه را به طور جدی‌تری دنبال کنند. حتی دوربین‌های گوشی‌های هوشمند نیز آنقدر پیشرفت داشته که بعضی از عکاسان بزرگ به عکاسی با موبایل یا اصطلاحا موبایلگرافی روی آورده‌اند.

بسیاری از عکاسان برای نمایش آثار خود نمایشگاه‌های گروهی یا انفرادی برگزار می‌کنند، ولی این نمی‌تواند جلوه‌ای جهانی برای آنها داشته باشد. عکاسانی که به دنبال اهداف بزرگ‌تر و شهرت جهانی هستند نیاز به عرصه بزرگتری برای نمایش آثار خود دارند. نمایش آثار ی عکاس در سطح جهانی علاوه بر شهرت و درآمد مناسبی که می‌تواند برای آنها داشته بشد، باعث پیشرفت هنر عکاسی نیز خواهد شد.

از گذشته تا به امروز جشنواره‌ها و همایش‌های زیادی برای معرفی بهترین آثار عکاسی و معرفی برترین عکاسان برگزار می‌شد. اما با توجه به استقبال روزافزون مردم نسبت به عکاسی این جشنواره‌ها نیز بیشتر شدند. بسیاری از کمپانی‌های بزرگ حالا حامی این جشنواره‌ها بوده یا خود برگزار کننده آنها هسند. کمپانی‌هایی نظیر کنون، نیکون، سونی و نشنال جئوگرافیک.

حتی در سالیان گذشته شاهد برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌هایی برای موبایلگرافرها یا عکاسان موبایلی نیز بودیم. این می‌تواند نوید این را بدهد که هنر عکاسی نسبت به گذشته چه از نظر فنی و چه از نظر زیبایی شناختی رو به پیشرفت است.

در این مقاله تصمیم گرفتم تعدادی از برترین و معتبرترین مسابقات بین‌المللی عکاسی در سطح جهانی را برای شما معرفی کنم. شرکت در بعضی از این مسابقات مستلزم پرداخت هزینه ورودیست، ولی بعضی نیز به صورت رایگان برگزار می‌شوند و می‌توانید بدون پرداخت هزینه در آن ها شرکت کنید. این نوع مسابقات برای ما ایرانی‌ها نیز بهتر است. چرا که هزینه این مسابقات به دلار یا یورو محاسبه می‌شوند و شرایط پرداخت این نوع ارزها برای ما سخت است.

International Photography Awards

International Photography Awards

این یکی از معتبرترین جشنواره‌ها و مسابقات بین‌المللی عکاسی حال حاظر است. حضور در آن مختص قشر خاصی نبوده و تمام عکاسان مبتدی، حرفه‌ای، دانشجویان و دانش آموزان می‌توانند آثار خود را برای شرکت در آن ارسال کنند.

هر ساله در جشنواره International Photography Awards سه عکاس برتر و آثارشان انتخاب شده و معرفی می‌شوند. شیوه انتخاب به این صورت است که ابتدا ۱۰۱ عکس توسط هیئت داوران انتخاب می‌شوند و سپس آثار برتر از میان آنها به نمایش گذاشته می‌شود.

ژانرهای عکاسی زیادی برای این جشنواره در نظر گرفته شده و اجازه شرکت دارند، از جمله فاین آرت، عکاسی معماری، عکاسی از مردم، عکاسی طبیعت و لنداسکیپ، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی از رویدادها، عکاسی ورزشی، موضوع آزاد و ….

هر فرد اجازه ارسال حداکثر چهار کار را برای این مسابقه دارد و هزینه هر عکس ۲۵ دلار است. یعنی هر فرد نهایتا می‌تواند با پرداخت ۱۰۰ دلار چهار عکس را برای این مسابقه بفرستد. همچنین ۱۰٫۰۰۰ دلار در مجموع به عنوان جایزه برای برندگان این مسابقه در نظر گرفته شده که به شش نفر اهدا می‌شود.

ضمنا محدودیتی برای ادیت و ویرایش کردن تصاویر وجود ندارد و می‌توانید هر عکس را بر اساس سلیقه‌تان ویرایش کنید. این موضوع کاملا به خودتان بستگی دارد.

جوایز

  • رتبه اول بهترین عکاس سال : ۵٫۰۰۰ دلار جایزه نقدی به همراه لوح جشنواره و کتاب عکس‌های برتر
  • رتبه دوم بهترین عکاس سال : ۱٫۰۰۰ دلار جایزه نقدی به همراه لوح جشنواره و کتاب عکس‌های برتر
  • رتبه سوم بهترین عکاس سال : ۵۰۰ دلار جایزه نقدی به همراه لوح جشنواره و کتاب عکس‌های برتر
  • رتبه اول بهترین عکس سال : ۲٫۰۰۰ دلار جایزه نقدی به همراه لوح جشنواره و کتاب عکس‌های برتر
  • رتبه دوم بهترین عکس سال : ۱٫۰۰۰ دلار جایزه نقدی به همراه لوح جشنواره و کتاب عکس‌های برتر
  • رتبه سوم بهترین عکس سال : ۵۰۰ دلار جایزه نقدی به همراه لوح جشنواره و کتاب عکس‌های برتر

 

Sony World Photography Awards

Sony World Photography Awardsبی‌شک سونی یکی از تاثیرگذارترین کمپانی‌ها در پیشرفت هنر عکاسی در سالیان اخیر است. از خط تولید لنزهای باکیفیت گرفته تا دوربین‌هایی که هنر عکاسی را به سطح جدیدی می‌برند.

حال سونی برگزار کننده یکی از معتبرترین مسابقات بین‌المللی عکاسی در جهان است. حتی به گفته خیلی از عکاسان و منتقدین، می‌توان آن را معتبرترین جشنواره عکاسی حال حاظر در جهان دانست.

مسابقه عکاسی سونی در چهار عنوان برگزار می‌شود. عکاسی مخصوص حرفه‌ای‌ها ( در ۱۰ ژانر مختلف برگزار می‌شود )، دانشجویان، جوانان ( مخصوص افراد ۱۲ تا ۱۹ سال ) و عکاسی به صورت آزاد.

سونی به عنوان جایزه افراد برتر پول نقد نمی‌دهد، اما جوایز شگفت‌انگیز دیگری در نظر گرفته که هر عکاسی آرزوی آن را دارد ! جایزه بزرگ این مسابقه ۲۵٫۰۰۰ دلار اعتبار خرید از تمام محصولات عکاسی سونی می‌باشد که به بهترین عکاس سال تعلق می‌گیرد ! جدایی از این جوایز، آثار برتر در نمایشگاه‌های بین‌المللی نظیر نمایشگاه عکس‌های برتر لندن، به نمایش در خواهند آمد. این آثار در مجله بهترین عکس‌های سال سونی نیز چاپ می‌شوند.

ارسال آثار به این جشنواره در اکثر موارد به صورت رایگان است. شما می‌توانید بین ۵ تا ۱۰ عکس را برای قضاوت بفرستید و کمتر از این تعداد امکان پذیر یست اما برای تعداد بیشتر می‌توانید پول پرداخت کنید. این رویداد نیز همانند دیگر مسابقات بین‌المللی عکاسی ، محدودیت منطقه‌ای نداشته و شما از هر جای دنیا اجازه‌ی حضور در آن را دارید.

جوایز

  • بهترین عکاس حرفه‌ای سال : ۲۵٫۰۰۰ دلار اعبار خرید محصولات عکاسی سونی + حضور در نمایشگاه لندن و چاپ آثار در مجله سونی
  • بهترین عکاس آزاد سال : ۵٫۰۰۰ دلار اعبار خرید محصولات عکاسی سونی + حضور در نمایشگاه لندن و چاپ آثار در مجله سونی
  • بهترین عکاس دانسجوی سال : ۳۰٫۰۰۰ دلار اعبار خرید محصولات عکاسی سونی + حضور در نمایشگاه لندن و چاپ آثار در مجله سونی
  • بهترین عکاس جوان سال : هزینه سفر رایگان به لندن و حضور در نمایشگاه و چاپ آثار در مجله سونی

National Geographic Travel Photo Contest

National Geographic Travel Photo Contestقطعا تمام عکاسان با نشنال جئوگرافیک آشنایی دارند. این مجله بیش از ۱۰۰ سال قدمت داشته و یکی از مهم‌ترین رسانه‌های تصویری جهان محسوب می‌شود. از سال ۲۰۰۶ نشنال جئوگرافیک اقدام به برگزاری مسابقاتی در سطح جهانی کرد تا بهترین عکاسان و بهترین آثار عکاسی هر سال را معرفی کنید.

این مسابقه نیز همچون دو مورد قبلی بسیار معتبر بوده و در بین عکاسان از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. ژانرهای عکاسی مجاز برای آن محدودتر از باقی مسابقات بین‌‍المللی عکاسی بوده و به سه مورد عکاسی از طبیعت یا لنداسکیپ، عکاسی از اماکن و عکاسی از مردم محدود می‌شود. عکاسان طبیعت و حیات وحش اهمیت زیادی به این مسابقه داده و این بزرگترین چالش سالیانه برای آنهاست. البته رقابت نیز بسیار سنگین بوده و بیشتر آثار به معنای واقعی کلمه خوب هستند !

به اعتقاد بیشتر عکاس‌ها رویداد عکاسی نشنال جئوگرافیک یکی از مهم‌ترین و معتبرترین مسابقات بین‌المللی عکاسی حال حاظر در جهان است و علت آن را قدمت طولانی این مجله در زمینه عکاسی و معرفی عکاسان برتر می‌دانند. داشتن عنوان نشنال جئوگرافیک به عنوان برنده مسابقات یا عضوی از این مجله، برای عکاسان زندگی بخش است ! این می‌تواند زندگی یک عکاس را به طور کامل تغییر دهد و شرایط بسیار خوبی را برای او فراهم کند.

ورود به این مسابقه رایگان است و محدودیت جغرافیایی نیز ندارد. به عنوان جایزه برای این مسابقه، ۱۰٫۰۰۰ دلار به آثار برتر تعلق می‌گیرد. همچنین عکس‌های کاندید در هر بخش به همراه عکس‌های برنده در مجله نشنال جئوگرافیک و مجله ژئوفیزیک چاپ شده و از آنها تقدیر می‌شود. این جوایز در مراسمی به صورت سالیانه در شهر واشنگتن دی سی ایالات متحده آمریکا به برندگان اهدا می‌شود.

اگر به دنبال تجربه جدیدی در زمینه عکاسی حرف‌ای هستید پیشنهاد می‌کنم حتما به حضور در این مسابقه فکر کنید. چرا که حضور و کسب تجربه در آن بسیار مفید خواهد بود.

جوایز

  • جایزه حرفه‌ای بزرگ : سفر به دریاچه و کوه‌های اسلواکی و برگزاری مسرکلاس عکاسی
  • آثار برنده : یک هفته تعطیلات در کوه‌های آلپ فرانسه
  • برندگان سایر دسته‌بندی‌ها : سه پایه مسافرتی Manfrotto BeFree

The Pulitzer Prize for Photography

The Pulitzer Prize for Photographyپولیتزر جایزه‌ای در روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که بخش‌های گوناگون دارد. این جایزه معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکا است که هر ساله ( از سال ۱۹۱۷ ) با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران ( و نیز به نویسندگان و شاعران و موسیقی‌دانان ) داده می‌شود. این جایزه به‌نام بنیان‌گذار آن جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار مجاری‌تبار آمریکایی، در سده نوزدهم نام‌گذاری شده‌است.

هم‌چنین هر ساله بنیاد پولیتزر جوایز نیم میلیون دلاری خود را به بهترین عکس‌های خبری در زمینه‌های مختلف اهدا می‌کند که در میان تمام عکس‌های خبری جهان به عنوان بهترین عکس خبری افشاگرانه و جسورانه معرفی می‌شوند.

این مسابقه در دو بخش و مخصوص عکاسان خبری و خبرنگاران برگزار می‌شود، بخش breaking news photography یا عکاسی خبرهای آنی وبخش FEATURE PHOTOGRAPHY یا عکاسی از یک سوژه مهم و شاخص. هر ساله برندگان در مراسمی در دانشگاه کلمبیا معرفی می‌شوند. این مراسم در حدود ماه می میلادی برگزار می‌شود.

جوایز

  • ۱۵٫۰۰۰ دلار جایزه نقدی به برنده هر بخش

 

The National Newspaper Award

The National Newspaper Awardاین جشنواره را می‌توان به نوعی نسخه کانادایی رویداد پولیتزر که یکی از مسابقات بین‌المللی عکاسی است به حساب آورد. به این ترتیب عکاسان و خبرنگارانی که برای رسانه‌های کانادایی کار می‌کنند می‌توانند در این مسابقه شرکت کرده و توسط داوران و مردم کانادایی قضاوت شوند.

این مسابقات در سال ۱۹۴۹ تاسیس شد. ۲۲ ژانر مختلف برای عکاسان در نظر گرفته شده که می‌توانند برای هر کدام از آنها اثری را ارسال کنند، از جمله عکاسی خبری و هنری. البته با توجه به موضوعیت جشنواره، تمرکز بیشتر روی عکاسی خبریست.

در این جشنواره نیر جایزه به صورت نقدی اهدا نمی‌شود و صرفا راهیست برای بهتر دیده شدن عکاسان تازه کار و مشتاق.

جوایز

  • چاپ آثار برتر در مجله عکاسی و نمایش در رسانه‌های مختلف

 

British Photographic Portrait Prize

British Photographic Portrait Prizeاین جشنواره از سال ۲۰۰۳ توسط گالری ملی عکس‌های پرتره در لندن راه‌اندازی شده و هر ساله عکاسان پرتره زیادی در آن شرکت کرده و آثار خود را به نمایش می‌گذارند. همچنین محدودیتی برای عکاسان وجود نداشته و همه‌ی افراد آماتور یا حرفه‌ای می‌توانند عکس‌های خود را که با دوربین عکاسی یا گوشی هوشمندشان گرفته شده، برای این جشنواره ارسال کرده و مورد ارزیابی داوران قرار گیرند.

در نهایت ۶۰ عکس به عنوان آثار برتر معرفی شده و در گالری ملی عکس‌های پرتره لندن، بین ماه‌های فوریه نوامبر به نمایش در می‌آیند. این یکی از بهترین و معتبرترین مسابقات بین‌المللی عکاسی مخصوص عکاسان پرتره است که با حضور در آن نه تنها در بخش مسابقه‌ای شرکت می‌کنند، بلکه می‌توانند تجربه زیادی را نیز کسب کنند.

در نهایت از میان ۶۰ اثر برگزیده ۴ اثر به عنوان بهترین عکس‌های پرتره سال معرفی می‌شوند و جوایزی را دریافت می‌کنند.

جوایز

  • بین ۱٫۰۰۰ تا ۱۲٫۰۰۰ پوند جایزه نقدی برای چهار عکس برتر

Nikon Small World

Nikon Small Worldاین مسابقه از سال ۱۹۷۵ توسط نیکون که یکی از بزرگترین کمپانی‌های تولید دوربین‌های عکاسی و لنز است برگزار می‌شود. این قطعا زمان زیادیست، زمانی که این مسابقات آغاز شدند من هنوز حتی به دنیا هم نیامده بودم !

شرکت کنندگان در این مسابقات شانس زیادی برای برنده شدن دارند، چرا که از نفر اول تا نفر بیستم جوایز نقدی دریافت می‌کنند ! این جوایز از ۱۰۰ دلار تا ۳٫۰۰۰ دلار بوده و با توجه به رتبه هر عکس، به آن مقداری تعلق می‌گیرد.

موضوعات این مسابقه آزاد است و شما می‌توانید با دوربین‌های عکاسی نیکون و یا حتی میکروسکوپ‌های این کمپانی عکاسی کرده و ارسال کنید. هر فرد می‌تواند نهایتا سه عکس برای قضاوت در این مسابقه ارسال کند. اگر شما هر جایزه‌ای را برنده شوید، تصویر شما در موزه‌ها و مراکز علمی متعددی در سراسر ایالات متحده آمریکا و کانادا نمایش داده می‌شود.

اگر دلتان نمی‌خواهد در آن شرکت کنید و حتی رایگان بودن آن نیز تغییری در نظر شما ایجاد نمی‌کند، کافیست به عکس‌های برنده یا کاندید در سال‌های گذشته نگاهی بیاندازید. سطح این مسابقات بسیار بالا بوده و برنده شدن در آن اصلا ساده نیست !

جوایز

  • نفر اول : ۳٫۰۰۰ دلار جایزه نقدی
  • نفر دوم : ۲٫۰۰۰ دلار جایزه نقدی
  • نفر سوم : ۱٫۰۰۰ دلار جایزه نقدی
  • نفر چهارم : ۸۰۰ دلار جایزه نقدی
  • نفر پنجم : ۶۰۰ دلار جایزه نقدی
  • نفر ششم : ۴۰۰ دلار جایزه نقدی
  • نفر هفتم تا دهم : ۳۰۰ دلار جایزه نقدی
  • نفر یازدهم تا بیستم : ۲۰۰ دلار جایزه نقدی
  • برندگان افتخاری : ۱۰۰ دلار جایزه نقدی

 

Monovisions Photography Awards

Monovisions Photography Awardsجشنواره مونوویژنز یکی از معتبرترین و مهم‌ترین مسابقات بین‌المللی عکاسی مخصوص عکاسانی است که به سبک سیاه و سفید یا مونوکروم علاقه دارند. در واقع این مسابقه صرفا برای عکس‌های سیاه و سفید برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را که با دوربین‌های دیجیتال یا دوربین‌های آنالوگ ثبت کرده‌اند ارسال کنند. این به این معنیست که اگر عکس در مراحل پس پردازش سیاه و سفید شده باشد نیز قابل پذیرش خواهد بود. همچنین فراموش نکنید شرکت کردن در این مسابقه رایگان نبوده و باید با توجه به تعداد عکس‌ها یا مجموعه‌های خود هزینه‌ای را پرداخت کنید.

این مسابقه در ۱۲ ژانر عکاسی شامل عکاسی از مردم، عکاسی از طبیعت یا لنداسکیپ، عکاسی انتزاعی یا آبستره، عکاسی فتوژورنالیسم، عکاسی از مردم، عکاسی به شیوه فاین آرت، عکاسی معماری، عکاسی مفهومی، عکاسی مسافرتی، عکاسی حیات وحش، عکاسی خیابانی و عکاسی پرتره برگزار می‌شود.

این مسابقه قدمت زیادی نداشته و از سال ۲۰۱۴ شروع شده، اما با این حال عکاسان سیاه و سفید زیادی را به سمت خود جذب کرده است. جوایز این مسابقه در دو بخش برای هر ژانر اهدا می‌شود. این دو بخش شامل عکس تکی سیاه و سفید و مجموعه عکس سیاه و سفید است. همچنین جوایز نقدی این رویداد نیز همانند دیگر مسابقات بین‌المللی عکاسی ، توسط حامیان مالی به افراد برگزیده داده می‌شود.

جوایز

  • ۲٫۰۰۰ دلار برای عکس‌های تکی برنده هر بخش
  • ۳٫۰۰۰ دلار برای مجموعه عکس‌های برنده هر بخش

 

The Premier International Travel Photography Awards

The Premier International Travel Photography Awardsاین مسابقه نیز یکی از مسابقات بین‌المللی عکاسی است که توسط خود عکاسان اداره می‌شود و به اختصار آن را ( TPOTY ) نیز می‌نامند. هیچ محدودیتی برای شرکت در این مسابقه در نظر گرفته نشده است. فرقی ندارد که شما عکاسی آماتور هستید یا فوق حرفه‌ای، اینکه دوربین دیجیتال گران قیمتی دارید یا با دوربین معمولی خود عکاسی می‌کنید، در هر حالت شما مجاز به شرکت در این رویداد بزرگ عکاسی هستید.

برای این جشنواره نیز همانند دیگر مسابقات بین المللی عکاسی ، چهار ژانر در نظر گرفته شده و البه یک بخش ویژه مخصوص عکاسی با گوشی‌های هوشمند. این چهار ژانر عبارتند از عکاسی سفری، عکاسی از چهره یا پرتره، عکاسی طبیعت و حیات وحش، عکاسی از رویداد و بخش آزاد.

برای این جشنواره علاوه بر نشر آثار برتر در رسانه‌های برتر، جوایز شگفت‌انگیزی نیز در نظر گرفته شده است که البته هر ساله بسته به حامیان مالی ممکن است مقداری تغییر داشته باشد. این جشنواره علاوه بر جنبه دیده شدن آثار و بازتاب آنها در رسانه‌های مختلف نظیر سایت‌های عکاسی برتر و نمایشگاه‌های معتبر، کتاب‌ها و محصولات دیگر، جنبه‌ای مالی نیز برای عکاسان برتر دارد.

جوایز

  • مجموعه کامل عکاسی حرفه‌ای فوجی‌فیلم به همراه لنزهای مختلف
  • سفر رایگان به نروژ
  • سفر به منطقه Páramo اسپانیا
  • چاپ عکس در کتاب چرم
  • جوایز نقدی دیگر

 

 

Hamdan International Photography Award

این رویداد در میان سایر مسابقات بین‌المللی عکاسی ، دارای بیشرین جایزه نقدی به ارزش ۴۰۰٫۰۰۰ دلار است ! به همین دلیل نیز رقابت در آن بسیار شدید است. اگر قصد شرکت در آن را دارید حتما مطمعن باشید که بهترین عکس‌های خود را بفرستید تا شاید شانس برنده شدن را داشته باشید ! فراموش نکنید افرادی که در این رویداد شرکت می‌کنند از بهترین عکاسان حال حاظر جهان هستند.

هدف این مسابقه، قرار دادن دبی در لیگ برترین شهرهای فرهنگی جهان است که در سال ۲۰۱۱ تحت حمایت شاهزاده دبی شیخ حمد بن رشید بن محمد المکتوم تاسیس شده است. این هدفی بسیار ارزشمند است، چرا که علاوه بر پیشرفت هنر عکاسی و نمایش آن در سطحی بزرگتر در جهان، عکاسان نیز فرصت بسیار خوبی برای نمایش آثار برتر خود دارند.

این فرصتی خوب برای هنرمندان است تا خود را در مقابل بهترین‌ها بسنجند و سطح کیفی کار خود را بالا ببرند. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که این مسابقه برای هر عکاسی با هر سطحی، چه آماتور و چه فوق حرفه‌ای، باز بوده و همه امکان حضور در آن را دارند.

جوایز

  • ۴۰۰٫۰۰۰ دلار برای اثر هنری برنده !

 

Proify International Photo Competition

بزرگترین تفاوت این رویداد با سایر مسابقات بین‌المللی عکاسی این است که این رویداد تنها برای عکاسانیست که در سال کمتر از ۲۰٫۰۰۰ دلار از طریق عکاسی درآمد داشته باشند. در واقع با این حرکت عکاسان تازه کار فرصت بهتری برای شرکت در یک مسابقه جهانی عکاسی را دارند. به نوعی می‌شود گفت این مسابقه صرفا برای عکاسان ازه کار است. چرا که غالبا عکاسان حرفه‌ای درآمدی بیش از ۲۰٫۰۰۰ دلار در سال دارند.

این جشنواره می‌تواند یک نقطه پرش عالی برای عکاسان تازه کار و آماتور باشد تا بتوانند خود را به خوبی اثبات کنند. این جشنواره از سال ۲۰۱۳ شروع شده و از جمله جوایز آن می‌توان به جوایز نقدی و تجهیزات عکاسی اشاره کرد. این جوایز بیشتر برای کشف استعدادها و حمای از آنها اهدا می‌شود. حامیان مالی عکاسان برتر را برای یک جهش بزرگ از سطح آماتور به فوق حرفه‌ای حمایت می‌کنند.

جوایز

  • تجهیزات عکاسی و پول نقد

 

iPhone Photography Awards

این اولین و معتبرترین جشنواره در میان تمام مسابقات بین‌المللی عکاسی در جهان است که مخصوص گوشی‌های آیفون طراحی شده. IPPAwards معتبرترین و یا به اصطلاح اسکار

 

جهان عکاسی با موبایل است ! این مسابقه توانسته بسیاری از موبایلگرافرها را کشف کرده و آنها را در عرصه جهانی معرفی کند.

امسال دوازهمین سالگرد برگزاری این مسابقه است. سال گذشته هزاران عکس از بیش از ۱۴۰ کشور برای شرکت در این مسابقه ارسال شده بود.

در مجموع ۱۸ ژانر مختلف برای دسه بندی آثار شرکت کنندگان شامل عکاسی معماری، پرتره و مسافری اعلام شده است. قوانین این مسابقات نیز بسیار ساده است. اول اینکه باید عکس ارسالی توسط یک آیفون یا آی پد ( محدودیتی در مدل آن ندارد ) ثبت شده باشد، و اینکه از ۱۰۰۰ پیکسل بیشتر نباشد.

جوایز

  • جایزه بزرگ : شمش طلای یک گرمی و گواهی جشنواره
  • رتبه اول بهترین عکس : شمش طلای یک گرمی و گواهی جشنواره
  • رتبه دوم بهترین عکس : شمش پالادیوم یک گرمی و گواهی جشنواره
  • رتبه سوم بهترین عکس : شمش پالادیوم یک گرمی و گواهی جشنواره

 

ND Awards

این رویداد یکی از مهم‌ترین و معتبرترین رویدادهای جهانی عکاسی است. داشتن نشان افتخار یا مدرک آن برای هر عکاسی می‌تواند یک رزومه عالی باشد. با داشتن گواهی این جشنواره به نوعی در دنیای عکاسی به رسمیت شناخته خواهید شد.

این رویداد نیز همانند دیگر مسابقات بین‌المللی عکاسی ، جایگاهیست برای عکاسان فوق حرفه‌ای که در شش بخش با یکدیگر مسابقه بدهند. ژانرهایی که برای رقابت عکاسان در نظر گرفته شده شامل هنرهای زیبا، طبیعت و لنداسکیپ و معماری است. همچنین برای عکاسان آماتور نیز پنج بخش در نظر گرفته شده تا بتوانند آثار خود را به نمایش بگذارند.

تمام آثار برنده این مسابقه در تمامی بخش‌ها توسط داورانی انتخاب خواهند شد که خبرنگار، صاحبان گالری، سردبیر مجلات بزرگ یا عکاسان حرفه‌ای هستند. لازم به ذکر است که این مسابقات قدمت طولانی نداشته و شروع آن به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد.

جوایز

  • جایزه بزرگ بهترین عکاس حرفه‌ای : ۲٫۵۰۰ دلار + گواهی جشنواره
  • جایزه بزرگ بهترین عکاس غیر حرفه‌ای : ۱٫۳۰۰ دلار + گواهی جشنواره
  • آثار برتر ۶ ژانر برای عکاسان حرفه‌ای : ۵۰۰ دلار + گواهی جشنواره
  • آثار برتر ۶ ژانر برای عکاسان غیر حرفه‌ای : ۳۰۰ دلار + گواهی جشنواره

 

 

 

Taylor Wessing Photographic Portrait Prize

این رویداد، یکی از مسابقات بین‌المللی عکاسی معتبر و خوش نام است که همانطور که می‌توان از عنوانش حدس زد، بیشتر روی ژانر عکاسی پرتره تمرکز دارد. اینجا جاییست که

 

بهترین عکاسان پرتره جهان گرد هم می‌آیند و آثارشان را در معرض نمایش عموم قرار می‌دهند تا بهترین‌ها از بینشان انتخاب شود. به همین جهت ارزش این مسابقه نیز بسیار بالاست.

اما این به این معنی نیست که تنها عکاسان حرفه‌ای اجازه حضور دارند، بلکه عکاسان آماتور نیز می‌توانند آثار خود را برای داوری به این جشنواره ارسال کنند.

تمامی آثار ارسالی به این جشنواره در نمایشگاهی در گالری پرتره ملی لندن به نمایش در خواهند آمد. در نهایت ۵۹ تصویر برگزیده معرفی شده و یک تصویر برنده جایزه ۱۵٫۰۰۰ دلاری می‌شود.

جوایز

  • جایزه بزرگ بهترین عکاس سال : ۱۵٫۰۰۰ دلار جایزه نقدی و گواهی جشنواره
  • ۵۹ برنده ژانرهای مختلف : جوایز نقدی و گواهی جشنواره

 

 

Communication Arts Photography Competition

بسیاری از مسابقات بین‌المللی عکاسی آثار شما را در ازای مقداری جایزه نقدی اسیر کرده و اجازه نمی‌دهند این آثار را در جایی دیگر منتشر کنید ! اما این جشنواره به جای جوایز نقدی این امکان را به شما می‌دهد و به گفته خودشان عکاسی هنوز خیلی محترم است و نباید به خاطر جوایز نقدی ماهیت خود را زیر سوال ببریم !

برای واجد شرایط بودن عکس شما باید در زمانی بین ماه مارس ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۱۹ ثبت شده باشد. آثار برتر توسط هیئت داورانی متشکل از عکاسان، طراحان و مدیران هنری برتر انتخاب شده و به نمایش در می‌آیند. همچنین برای دسته بندی اثار برتر ۹ ژانر در نظر گرفته شده است.

به غیر از جوایز شخصی که به شما تعلق می‌گیرد، آثار برندگان به صورت دیجیتالی و چاپی در سرتاسر جهان و در نمایشگاه‌هایی به نمایش در خواهند آمد. این یکی از مسابقات بین‌المللی عکاسی محبوب است و بهتر است برای ارسال عکستان به آن درنگ نکنید !

جوایز

  • جوایز شخصی + گواهی شرکت در جشنواره

 

 

Monochrome Photography Award

این رویداد صرفا برای عکاسان سیاه و سفید در نظر گرفته شده و یکی از معتبرترین رویدادهای مربوط به این نوع عکاسی است. برای دسته بندی آثار عکاسان ۱۳ ژانر در نظر گرفته

شده که شامل عکاسی مد و فشن، منظره و لنداسکیپ و آبستره یا انتزاعی هستند.

اگر شما در بین ۳ اثر برتر قرار داشته باشید، گواهینامه جشنواره نیز به شما تعلق خواهد گرفت. همچنین اثر شما در نمایشگاه نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. همه برندگان و آثار برتر نیز در کتاب نهایی این جشنواره قرار گرفته و چاپ خواهند شد.

شرکت در این مسابقه رایگان نبوده و برای بخش حرفه‌ای می‌بایست ۲۰ دلار به ازای هر عکس بپردازید. همچنین هزینه‌ای ۱۵ دلاری هم برای بخش آماتور در نظر گرفته شده که باید به ازای هر تک عکس پرداخته شود. این مبلغ تا قبل از ماه جولای بوده و بعد از آن ۵ دلار به هر کدام اضافه می‌شود.

تنها شرط این جشنواره سیاه و سفید یا مونوکروم بودن عکس‌هاست. دیجیتالی یا آنالوگ بودن آن ها نیز فرقی ندارد. پس اگر به خودتان اعتماد دارید و هزینه آن را می‌توانید بپردازید، آثار خود را هرچه سریع‌تر ارسال کرده و خود را با بهترین‌ها محک بزنید.

جوایز

  • بهترین عکاس حرفه‌ای : ۲٫۰۰۰ دلار جایزه نقدی + گواهینامه و شرکت در نمایشگاه
  • بهترین عکاس غیر حرفه‌ای : ۱٫۰۰۰ دلار جایزه نقدی + گواهینامه و شرکت در نمایشگاه
  • نفرات اول، دوم و سوم هر ژانر : گواهینامه و شرکت در نمایشگاه

 

 

International Landscape Photographer of the Year

این یکی از معتبرترین مسابقات بین‌المللی عکاسی مخصوص عکاسان طبیعت و لنداسکیپ است که بعد از پنج سال که از شروع آن می‌گذرد، هنوز هم به قوت خود باقیست.

تنها محدودیت اعمال شده برای عکاسان تعداد عکس‌هاست. هر عکاس مجاز به ارسال چهار اثر بوده و بیشتر از آن ممکن نیست. شیوه داوری و قضاوت نیز به این گونه است که ابتدا ۱۰۱ اثر برتر از میان تمام آثار انتخاب شده و سپس از بین آنها آثار عکاسان برتر سال انتخاب می‌شوند.

البته این را نیز در نظر داشته باشید که مسابقه در پنج بخش برگزار شده و هر بخش به طور مستقل داوری می‌شود. شرکت در این جشنواره نیز رایگان نبوده و به ازای هر عکس باید ۲۵ دلار بپردازید. این به این معنیست که برای ارسال هر چهار عکس خود باید ۱۰۰ دلار پرداخت کنید ! همچنین عکس‌ها باید در طول یک سال گذشته ثبت شده باشند.

بهترین مورد این است که شما محدودیتی در قبال ویرایش و ادیت تصاویر نداشته و می‌توانید عکس را مطابق میل خود تدوین کنید و به جشنواره بفرستید.

جوایز

  • رتبه اول بهترین عکاس سال : ۵٫۰۰۰ دلار جایزه نقدی به همراه لوح جشنواره و کتاب عکس‌های برتر
  • رتبه دوم بهترین عکاس سال : ۱٫۰۰۰ دلار جایزه نقدی به همراه لوح جشنواره و کتاب عکس‌های برتر
  • رتبه سوم بهترین عکاس سال : ۵۰۰ دلار جایزه نقدی به همراه لوح جشنواره و کتاب عکس‌های برتر
  • رتبه اول بهترین عکس سال : ۲٫۰۰۰ دلار جایزه نقدی به همراه لوح جشنواره و کتاب عکس‌های برتر
  • رتبه دوم بهترین عکس سال : ۱٫۰۰۰ دلار جایزه نقدی به همراه لوح جشنواره و کتاب عکس‌های برتر
  • رتبه سوم بهترین عکس سال : ۵۰۰ دلار جایزه نقدی به همراه لوح جشنواره و کتاب عکس‌های برتر

 

نظر شما در مورد این رویدادها چیست؟ آیا مسابقات بین‌المللی عکاسی دیگری را می‌شناسید؟ نظرات خود را در قسمت کامنت‌های همین مقاله یا از طریق شبکه‌های اجتماعی با ما در میان بگذارید.

 

نویسنده: امیرمحمد مشهدی فراهانی

منبع: دیدنگار | لینک صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =